Jesteś tutaj: Kwalifikacje

Nasze kwalifikacje

Brygida Kozioł, CEO & Founder

„O jakości naszego biura decyduje know-how wypracowane przez długie lata mojej kariery na najwyższych kierowniczych stanowiskach w poważnym biznesie. Przez niemal 3 dekady zdobywania doświadczenia w dużych firmach, miałam unikalną możliwość zaobserwowania od środka, co decyduje o ich powodzeniu. Z każdej z nich zebrałam najlepsze rozwiązania (także te podatkowe), aby wykorzystywać je teraz na własny użytek.

Uważam, że w biznesie liczy się przede wszystkim stuprocentowa uczciwość. W związku z tym, sama również oferuje pełną transparentność - poniżej możesz prześledzić całą moją historię zawodową. Przebyłam długą drogę od szeregowych do kierowniczych stanowisk najwyższego szczebla, a każdy awans uzyskałam dzięki ponadprzeciętnej wiedzy merytorycznej, którą się wykazywałam. W Quantusie wiesz, z kim współpracujesz"

Moje doświadczenie

marzec 2020 – sierpień 2021
Grupa kapitałowa Nordstaff - Dyrektor Finansowy/CFO i Główny Księgowy  całej grupy kapitałowej - łącznie 15 spółek z.o.o. + fundacja; usługi outsourcingowe dot. głównie obcokrajowców; roczny obrót kilkaset mln zł; roczne zatrudnienie do 10.000 osób.

Obowiązki - m.in.: organizacja, zarządzanie i nadzór dot. obszarów tj.: księgowość, podatki, finanse, controlling, dział kadr i płac oraz personalny, PFRON; przepływ informacji, aspekty prawne, organizacja procedur, wyprowadzanie zaległości, doradztwo prawne, gospodarcze i finansowe, prowadzenie skomplikowanych kontroli podatkowych, współpraca z instytucjami zewnętrznymi, zarządzanie systemem ERP Enova , automatyzacja i optymalizacja procesów , strategia i optymalizacja podatkowa, zarządzanie personelem.

luty 2019 – luty 2020
PBSG CUW Sp. z o.o.Dyrektor CUW  grupy kapitałowej - 8 spółek z branży IT; Roczny obrót grupy kilkaset mln zł; roczne zatrudnienie ok. 500 osób;

organizacja i zarządzanie wszystkimi procesami i zasobami w firmie - automatyzacja i optymalizacja procesów (m.in: podatki, księgowość, controlling, kadry i płace, dział personalny, dział formalno-prawny, sprzedaż, logistyka, administracja; rekrutacja pracowników na różne stanowiska; zarządzanie zasobami ludzkimi

marzec 2019- marzec 2022
Qualia Brygida Joanna Koziołwłaściciel

usługi zarządzania i nadzoru; usługi doradcze, księgowe, kadrowo- płacowe, rozliczeniowe, itp.

grudzień 2021 - nadal

KS WSUS-LECH POZNAŃ - Członek Zarządu ds. Finansowych

styczeń 2016 – nadal
Fundacja Ananda Prezes Zarządu

organizacja, strategia i zarządzanie, realizacja celów statutowych Fundacji – działalność prozdrowotna, zarządzanie personelem 

marzec 2001 – wrzesień 2019
Biuro Rachunkowe „Fiskus" Brygida Joanna Kozioł / Biuro Rachunkowe Fiskus Sp. z o.o.Prezes Zarządu 

luty 2008 – kwiecień 2009
Steel.s Poland Sp. z o.o. w ŻarowieDyrektor Finansowy / CFO - przemysł stalowy – firma włoska. Roczny obrót 50-80 mln zł, roczne zatrudnienie 100 – 150 osób.

Zarządzanie i nadzór dot. Obszarów takich jak: księgowość, podatki, finanse, controlling oraz wszystkie pozostałe obszary administracyjne w firmie, przepływ informacji, aspekty prawne, organizacja procedur. Reorganizacja centrum zarządzania, współpraca z instytucjami zewnętrznymi, zarządzanie personelem.

październik 2007 – styczeń 2009
Redmond Asset Finance AG – Dyrektor zarządzający we wszystkich spółkach otwieranych w Polsce, działających w ramach grupy kapitałowej - Szwajcarski fundusz inwestycyjny z branży nieruchomości.

zarządzanie, rachunkowość, otwieranie nowych inwestycji, negocjacje umów, rekrutacja pracowników, współpraca z urzędami, bankami, wspólnotami.

listopad 2006 – czerwiec 2007
UNI-BAZALT Sp. z o.o.Dyrektor finansowo- administracyjny - kopalnie bazaltu

zarządzanie i nadzór: księgowość, podatki, finanse, IT oraz wszystkie pozostałe obszary administracyjne w firmie, w tym kadry, płace, sprawy personalne, PFRON, przepływ informacji, aspekty prawne, organizacja procedur, start-up przedsiębiorstwa produkcyjnego, współpraca z instytucjami zewnętrznymi.

listopad 2004 – luty 2007
Daicel Safety Systems Europe Sp. z o.o. w Żarowiedyrektor ds. finansów i księgowości, dyrektor ds. administracji - przemysł motoryzacyjny - firma japońska. Roczne obroty w Polsce 150-200 mln zł. Zatrudnienie: 150-300 osób. Obroty całej grupy na świecie ~3,5 miliardów USD.

start-up przedsiębiorstwa produkcyjnego, główna rekrutacja przedsiębiorstwa (kilkaset osób).  zarządzanie i nadzór: księgowość, podatki, finanse, controlling, dział kadr i personalny, dział organizacyjno-administracyjny, współpraca z instytucjami zewnętrznymi.

W firmie tej odbyłam również półtoramiesięczne szkolenie wdrożeniowe w Japonii w Daicel Chemical Industries LTD w Harima Plant, podczas którego zapoznałam się między innymi z know-how i najskuteczniejszymi światowymi procedurami korporacyjnymi pozyskanymi od Toyoty

listopad 2001 – lipiec 2004
Takata-Petri Sp. z o.o. w Wałbrzychugłówny księgowy - przemysł motoryzacyjny, firma japońska - zatrudnienie: ponad 5000 osób. Roczny obrót spółki – kilkaset mln PLN i ponad 50 miliardów USD całej grupy łącznie na świecie.

praca operacyjna oraz zarządzanie i nadzór: księgowość, podatki, finanse, controlling, udział we wdrożeniu ISO, współpraca z instytucjami zewnętrznymi, rekrutacja pracowników do zespołu.

styczeń 2001 – wrzesień 2001
Kolegium Nauczycielskie w Wałbrzychustarszy księgowy

marzec 1994 – styczeń 2001
Fundacja Szkolna w Wałbrzychugłówny księgowy (lipiec 1999 - styczeń 2001). wcześniej: księgowa–kasjer, referent 

Moje osiągnięcia

  • Uzyskiwanie zwrotów bezpośrednich podatku VAT rzędu kilkudziesięciu milionów złotych bez żadnych problemów w najkrótszym czasie
  • Sprawna reorganizacja wszystkich procesów dot. obszarów księgowości, kadr i płac, podatków, controllingu w Grupie Kapitałowej Nordstaff. Wyprowadzenie zaległości z okresu dwóch ostatnich lat w dwóch największych spółkach grupy w trzy miesiące; przyśpieszenie spływu środków od klientów, skrócenie okresu zamknięcia miesiąca; znaczne zwiększenie płynności finansowej w dwóch spółkach na skutek przeprowadzonych prac naprawczych, regulowanie na bieżąco zobowiązań pomimo poważnych problemów finansowych grupy kapitałowej, sprawna obsługa płatności w ramach całej grupy kapitałowej, wdrożenie w bardzo krótkim czasie systemu ERP Enova, automatyzacja procesów;
    Przygotowanie wraz z zespołem, którym zarządzałam, w ciągu 3 miesięcy dokumentów dla kilku spółek dla celów skomplikowanych kontroli podatkowych (dokumentów tych nikt wcześniej nie był w stanie przygotować w ciągu dwóch lat);
  • Start-up firmy Daicel Safety Systems Europe Sp. z.o.o. (udział w zakresie zagadnień takich jak: finanse i księgowość, zarządzanie przedsiębiorstwem, zarządzanie personelem i dobór kadr, strategia podatkowa, kwestie prawne i organizacyjne spółki, nawiązanie współpracy z kontrahentami, negocjowanie kontraktów, wdrożenie zintegrowanych systemów zarządzania – rozwiązania informatyczne, itp.)
    • Utworzenie działu finansów, księgowości, personalnego oraz administracyjno-organizacyjnego w Daicel Safety Systems Europe Sp. z o.o. od podstaw. Trafny dobór kadr i systemów
    • Efektywne zarządzanie finansami (dochód dla firmy Daicel Safety Systems Europe, jaki został przeze mnie wypracowany, związany tylko z właściwym deponowaniem środków, zarządzaniem ryzykiem kursowym i stosowaniem instrumentów finansowych to w skali roku 2005 ok. 3 mln PLN),
    • Sprawne przeprowadzenie kluczowej rekrutacji do uruchamianej fabryki – Daicel Safety Systems Europe we własnym zakresie (kilkaset osób, stanowiska specjalistyczne, menadżerskie i dot. pracowników fizycznych)
  • Bardzo dobre wyniki kontroli podatkowych, bankowych, audytów finansowych i jakościowych, PIP, itp.
  • Sprawne przeprowadzanie audytów biznesowych, które miały na celu zidentyfikowanie ryzyka biznesowego, bądź nieprawidłowości w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa (m.in. w działalności deweloperskiej oraz w spółdzielni mieszkaniowej, w firmie handlowej działającej w obszarze międzynarodowym, w firmach międzynarodowych z branży automotive).
  • Doskonałe umiejętności nie tylko kierowania zespołem, ale także inspirowania go do osiągania coraz lepszych wyników i stałego podnoszenia poprzeczki. W grupie Nordstaff zbudowałam z sukcesem kilkunastoosobowy zespół od podstaw (w trzy miesiące); duże umiejętności motywacji, które przełożyły się na zwielokrotnienie efektywności pracy. Moje zadanie polegało - oprócz bieżącego zarządzania, również na wielokierunkowym szkoleniu i wdrażaniu do pracy, czy też na wdrożeniu dobrych nawyków pracy i maksymalnej motywacji do pracy zespołowej oraz do osiągania coraz większych sukcesów.
  • Start-up trzech fundacji działających w różnych branżach
  • Bardzo dobra współpraca z obcokrajowcami,
  • Wdrożenie sprawnej kontroli wewnętrznej, standardów prawno-organizacyjnych oraz obiegu dokumentów w firmach, m.in. Daicel Safety Systems Europe Sp. z o.o., Unibazalt Sp. z o.o., Steel.s Poland Sp. z o.o.,
  • Sprawne przeniesienie centrum zarządzania w firmie Steel.s Poland Sp. z o.o. z Bytomia do Żarowa,
  • Aktywny udział w przekształceniu własnościowym przychodni zdrowia, płynne zarządzanie w dziedzinie finansów w NZOZ, skuteczne działanie w pozyskiwaniu środków z DRKCh,
  • Aktywny udział w likwidacji dwóch kolegiów (Kolegium Języków Obcych oraz Kolegium Nauczycielskie w Wałbrzychu), na zlecenie Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu, bardzo dobra współpraca z Urzędem Wojewódzkim; zlikwidowanie placówek i przekazanie dokumentów do archiwum w bardzo krótkim czasie (4 miesiące),
  • Utworzenie oraz skomputeryzowanie działu księgowości w Fundacji Szkolnej od podstaw,
  • Uzyskanie bardzo dobrych wyników na studiach.

Uzyskane kwalifikacje 

styczeń 2001
Świadectwo Kwalifikacji nr 20885/01 wydane przez Ministerstwo Finansów, uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Styczeń 2010
Uprawnienia pośrednika ubezpieczeniowego w Rejestrze Agentów Ubezpieczeniowych - wpis nr 11326014/P

Styczeń 2010
Zezwolenie KNF nr OFE140/AB2434/598889- uprawnienia państwowe w zakresie ubezpieczeń II filar

Odbyte seminaria i szkolenia krajowe

2002 - nadal
Cykliczne uczestnictwo w seminariach organizowanych przez Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy, InforTaxAGroup oraz Małopolski Instytut Studiów Podatkowych m.in. "VAT 2022: zmiany związane z "Polskim Ładem" (i nie tylko) - rewolucja fakturowania i ewidencjonowania", "(R)EWOLUCJA PODATKOWA „POLSKIEGO ŁADU” –JAK WPŁYNIE NA TWÓJ BIZNES?" (2022), "Jednoosobowa Działalność Gospodarcza a Polski Ład" (2022), "Podatek dochodowy ​od osób prawnych (CIT)​ a Polski Ład" ​(2022), "Podatki 2021", „Nowy JPK 2020", „Rewolucja w podatkach 2020", „Obowiązki w zakresie RODO- cykl szkoleń", „Zmiany w podatkach 2019", „Podatki 2018",„Podatki 2017", „Podatki 2016", „VAT", „Podatek VAT po zmianach", „Zamknięcie roku", „Podatek od towarów i usług – usługi w rozliczeniach międzynarodowych", „Reprezentacja i reklama – regulacja prawno-podatkowa", „Forum Dyrektorów Finansowych", "Forum Rachunkowości i Podatków", „Odpowiedzialność członków zarządu", „Forum Rachunkowości", seminarium nt. pozyskiwania funduszy unijnych, „Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi", „Optymalizacja strategii podatkowych w firmie", „Transakcje walutowe a instrumenty finansowe, minimalizowanie ryzyka kursowego", „Prawo pracy" i wiele innych.

Odbyte seminaria i szkolenia zagraniczne

listopad – grudzień 2004
Szkolenie wdrożeniowe odbyte w Japonii w Daicel Chemical Industries Ltd. w Harima Plant;

Moje wykształcenie

październik 1999 – 2001
Wyższa Szkoła Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie – Uzupełniające Studia Magisterskie na kierunku Bankowość i Finanse, specjalność – Usługi Finansowe (absolutorium magisterskie); Praca dyplomowa na temat dylematów rachunku kosztów w niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej;

lipiec 1999 – lipiec 2000
Studia podyplomowe w Wałbrzyskiej Wyższej Szkole – Zarządzania i Przedsiębiorczości w zakresie Rachunkowości i Kontroli Finansowej ukończone z oceną bardzo dobrą;

październik 1996 – czerwiec 1998
Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, kierunek – Zarządzanie i Marketing, specjalność – Zarządzanie Przedsiębiorstwem, uzyskany dyplom licencjata z oceną bardzo dobrą; Praca dyplomowa na temat strategii rozwoju przedsiębiorstwa;

wrzesień 1994 – czerwiec 1996
Wałbrzyska Szkoła Zarządzania i Finansów – Policealne Studium Zawodowe, specjalność – Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, uzyskany tytuł: technik ekonomista z oceną bardzo dobrą.

Kontakt z nami

ul. Żmigrodzka 41/49 lok.312 60-171 Poznań

  517 094 795 (polski / angielski); 517 042 269 (rosyjski / ukraiński)

Pon-Pt 10:00 do 16:00, Sobota i Niedziela: nieczynne

© wszystkie prawa zastrzeżone